Σας καλωσορίζω στο ιστολόγιο αυτό, στο οποίο αναρτάται εκπαιδευτικό υλικό χρήσιμο για τους μαθητές και τις μαθήτριες που φοιτούν στη Γ΄Λυκείου στα δημόσια σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας (και στα ιδιωτικά ιδίου τύπου).

Το βοηθητικό υλικό αφορά στη διδακτέα / εξεταστέα ύλη του μαθήματος των Νέων Ελληνικών στις Παγκύπριες Εξετάσεις και θα εμπλουτίζεται σταδιακά.
Οι αναλύσεις των κειμένων της λογοτεχνίας αναρτώνται στις ετικέτες "ποίηση" και "πεζογραφία" αντίστοιχα, ενώ το βοηθητικό υλικό για το Έκφραση-Έκθεση αναρτάται στις ετικέτες "θεωρία" και "θεματικοί κύκλοι".

Τα κείμενα και οι ασκήσεις των διαγωνισμάτων στο Έκφραση-Έκθεση, καθώς και οι λύσεις των διαγωνισμάτων, είναι - κατά τη γνώμη μου - χρήσιμα και στους υποψήφιους των Πανελλήνιων Εξετάσεων και των Εξετάσεων που διοργανώνονται για τους Ομογενείς.

Καλοπροαίρετες παρατηρήσεις συναδέλφων φιλολόγων είναι ευπρόσδεκτες.

Θερμή παράκληση προς τους συναδέλφους να επιδεικνύουν τον απαραίτητο σεβασμό στην πνευματική εργασία που τους προσφέρεται.

Εύχομαι καλή δουλειά και αναμένω τις απορίες σας.

Φιλολογος, Υποψηφια διδακτωρ στα Ελληνικα Γραμματα

Η σειρά με την οποία αναρτώνται πιο κάτω τα κείμενα δεν είναι αξιολογική.
Αναζητήστε το υλικό που σας χρειάζεται με οδηγό τις ετικέτες που ακολουθούν και όχι τη σειρά ανάρτησης.

Το απεραντο γαλαζιο

Το απεραντο γαλαζιο
Για να μπορέσετε να το απολαύσετε μετά τις εξετάσεις...

Θέματα Παραγωγής επικοινωνιακού λόγου των γραπτών των Παγκύπριων Εξετάσεων

Σας δίνονται πιο κάτω συγκεντρωμένα όλα τα θέματα της παραγωγής επικοινωνιακού λόγου από τα γραπτά των Παγκύπριων Εξετάσεων 2006-2013 και Ενιαίων και Προεισαγωγικών 2005.

Το θέμα στηρίζεται στο άγνωστο δοκίμιο / άρθρο του Α μέρους. Έκταση: 450-500 λέξεις

Οδηγία: Σημείωση: Δεν επιτρέπεται να αναφέρετε το όνομά σας ή οποιοδήποτε άλλο στοιχείο που μπορεί να αποκαλύψει άμεσα ή έμμεσα την ταυτότητά σας.

2013
Η οικονομική κρίση καθιστά αναγκαία την αλλαγή του υφιστάμενου μοντέλου κατανάλωσης, όπως εισηγείται και ο συγγραφέας στο αδίδακτο κείμενο.
Σε άρθρο σας, το οποίο θα δημοσιευτεί στην τοπική εφημερίδα της κοινότητάς σας, να αναπτύξετε τις απόψεις σας για τα αίτια που οδήγησαν τον σύγχρονο άνθρωπο στον καταναλωτισμό και να εισηγηθείτε τρόπους με τους οποίους μπορεί να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα του καταναλωτισμού, λαμβάνοντας υπόψη τα νέα οικονομικά δεδομένα.

2012
Έχεις επιλεγεί να εκπροσωπήσεις την Παγκύπρια Συνομοσπονδία Μαθητών σε ειδική συνεδρία της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής. Γενικό θέμα της συνεδρίας είναι το «∆ημοκρατικό και Ανθρώπινο Σχολείο».
Αφού παρουσιάσεις τις σκέψεις σου για έναημοκρατικό και Ανθρώπινο Σχολείο, να καταθέσεις τις απόψεις σου για την αξία του διαλόγου, της αμφισβήτησης και της διαφωνίας στο χώρο της εκπαίδευσης.

2011
Γεγονότα που συνέβηκαν τελευταία στον πλανήτη μας καταδεικνύουν ότι ο άνθρωπος δεν έχει ευαισθητοποιηθεί, στο βαθμό που θα έπρεπε, όσον αφορά στην καταστροφή που ο ίδιος προκαλεί στο περιβάλλον.
Σε άρθρο σας, που θα δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου σας, να παρουσιάσετε τη σοβαρότητα του προβλήματος της καταστροφής του περιβάλλοντος, αναφερόμενοι σε συγκεκριμένα παραδείγματα και να εισηγηθείτε τρόπους αξιοποίησης της τεχνολογίας, για απαλλαγή από το εφιαλτικό σενάριο της μετατροπής της γης σε νεκρό πλανήτη.

2010
«Οι νέες τεχνολογίες έφεραν επαναστατικές αλλαγές σε παγκόσμια κλίμακα».
Σε άρθρο που θα δημοσιευθεί στο περιοδικό του σχολείου σας να αναφερθείτε στη θετική συμβολή των νέων τεχνολογιών στους τομείς της εκπαίδευσης, της οικονομίας και της ιατρικής.

2009
Προτείνεται, λοιπόν, η διαμόρφωση ενός «νέου περιβαλλοντικού ήθους», που θα διαπερνά τη σχέση ανθρώπου με άνθρωπο αλλά και τη σχέση ανθρώπου-φύσης.
Σε ομιλία σου σε Παγκόσμιο Συνέδριο Νεολαίας για το Περιβάλλον να παρουσιάσεις τα τρία πιο σημαντικά, κατά τη γνώμη σου, οικολογικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο πλανήτης μας και να εισηγηθείς τρόπους αντιμετώπισής τους.

2008
Σε άρθρο σου που θα δημοσιευτεί σε τοπική εφημερίδα, να παρουσιάσεις τους κινδύνους που εγκυμονεί για την ελευθερία του σύγχρονου ανθρώπου η διαφήμιση αλλά και να διερευνήσεις τη δυνατότητα συμβολής της στην αντιμετώπιση συγκεκριμένων κοινωνικών προβλημάτων.

2007
Γι’ αυτό όλες οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις πρέπει να επιχειρούνται με πλήρη συνείδηση των κινδύνων αποκλεισμού και με μέριμνα να διαφυλαχθεί η κοινωνική συνοχή.
Στο πλαίσιο της ανακήρυξης του 2007 ως ευρωπαϊκού έτους «΄Ισων ευκαιριών για όλους», το Σχολείο σου διοργανώνει μαθητικό συνέδριο με θέμα «Παιδεία για ΄Ολους». Σε ομιλία σου στο συνέδριο αυτό να εισηγηθείς τρόπους με τους οποίους το εκπαιδευτικό σύστημα της Κύπρου μπορεί να προωθήσει την αρχή των ίσων ευκαιριών στη μόρφωση.
2006
Η τεχνολογία είναι ένα μέσο που απελευθερώνει ανθρώπινες δυνατότητες, οι οποίες μπορούν να αξιοποιηθούν θετικά για το καλό της ανθρωπότητας ή και αρνητικά για τη συντριβή της. Επομένως, το πρόβλημα δεν έγκειται στη φύση της τεχνολογίας, μα στη δυνατότητα σωστής χρήσης της από τον άνθρωπο.
Σε ομιλία σου σε ενδοσχολικό μαθητικό συνέδριο, με θέμα το ρόλο της τεχνολογίας στη ζωή του σύγχρονου ανθρώπου, καλείσαι ως εκπρόσωπος της τάξης σου να αναφερθείς στα προβλήματα που δημιουργούνται από την κακή χρήση της τεχνολογίας και να προτείνεις συγκεκριμένους τρόπους αξιοποίησής της για το καλό της ανθρωπότητας.

Δειγματικό 2005
«Ο καίριος χώρος για τη συνειδητοποίηση της ουσίας της Ενωμένης Ευρώπης και για μια ποιοτική βίωση αυτής της ουσίας είναι ο χώρος της Παιδείας».
Σε συνάντηση νέων της Ευρώπης καλείσαι  ως εκπρόσωπος της Κύπρου να αναπτύξεις σε ομιλία σου τους τρόπους με τους οποίους  το κυπριακό σχολείο μπορεί να συμβάλει στην «ποιοτική ένωση των Ευρωπαϊκών χωρών».

2005 Προεισαγωγικές
«Από τη στιγμή όμως, που χωρίς να το καταλαβαίνουμε υποδουλωνόμαστε στ’ αντικείμενα κι υπάρχουμε γι’ αυτά, η ζωή μας φτωχαίνει, δεν πλουτίζει.»
Σε συνέδριο του Οργανισμού Νεολαίας Κύπρου με θέμα «Καταναλωτισμός και Ποιότητα Ζωής» καλείσαι, ως εκπρόσωπος του Κεντρικού Μαθητικού Συμβουλίου, να παρουσιάσεις σε ομιλία σου τις αρνητικές συνέπειες που επιφέρει στην κυπριακή κοινωνία «η υποδούλωση στ’ αντικείμενα» και να εισηγηθείς τρόπους αντίστασης σ’ αυτήν.

2005 Ενιαίες
Μπορούμε  να κάνουμε τον άλλο να μη σκέφτεται, με την έννοια ότι τον κάνουμε να θεωρεί ότι δεν έχει προβλήματα ή ότι τα έλυσε, ή να σκέφτεται όπως το σύστημα απαιτεί. Δύο μέσα, τα κυριότερα, θα μπορούσε να επιστρατεύσει κανείς γι’ αυτό, την παιδεία και την προπαγάνδα.
Σε επιστολή σας στον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού να υποστηρίξετε την άποψη ότι το σχολείο, εκτός από την παροχή γνώσεων, έχει την υποχρέωση να δημιουργήσει τον ελεύθερο δημοκρατικό πολίτη και να προτείνετε τρόπους με τους οποίους αυτό μπορεί να επιτευχθεί.

2005 Ενιαίες Β σειρά
Έχει και αρνητικές πτυχές αυτός ο εκπληκτικός σε επιτεύγματα, παγκοσμιοποιημένος πια, τεχνολογικός πολιτισμός. [...] Πόσοι όμως από όσους αντιλαμβάνονται τις αρνητικές αυτές πτυχές του θα ήταν διατεθειμένοι  να τον αρνηθούν για τα μειονεκτήματά του;
Σε άρθρο που δημοσιεύτηκε πρόσφατα σε εφημερίδα της Κύπρου τονίστηκαν οι αρνητικές συνέπειες της ανάπτυξης της τεχνολογίας και εκφράστηκε η άποψη ότι η τεχνολογία ευθύνεται για πολλά από τα σοβαρά προβλήματα που ταλανίζουν σήμερα την ανθρωπότητα.
Σε ανοιχτή επιστολή σας προς την ίδια εφημερίδα εκφράζοντας τη διαφωνία σας στην άποψη αυτή, να αναπτύξετε τα θετικά που η τεχνολογία πρόσφερε και προσφέρει στον άνθρωπο και να στηρίξετε τη θέση ότι για τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν δεν ευθύνεται η τεχνολογία αλλά ο ίδιος ο άνθρωπος.

2005 ΤΕΙ
Η τραγική ειρωνεία είναι πως, ταυτόχρονα, η ανθρώπινη άνοια μάς οδηγεί καλπάζοντας στην τέλεια καταστροφή από θερμοκήπια, κατακλυσμούς, ξηρασίες, λειψυδρίες, επιδημίες, άνοδο της στάθμης της θάλασσας, απερήμωση τεράστιων περιοχών.
Ως εκπρόσωπος του σχολείου σου σε μαθητικό συνέδριο με θέμα : «Ενώνουμε τις προσπάθειές μας για τη διάσωση του πλανήτη μας», καλείσαι σε ομιλία σου
·       να ευαισθητοποιήσεις τους συνέδρους για τη σοβαρότητα του παγκόσμιου οικολογικού προβλήματος,
·       να εκθέσεις τα κυριότερα, κατά τη γνώμη σου, αίτια της καταστροφής του φυσικού περιβάλλοντος και
να εισηγηθείς τρόπους αντιμετώπισης του προβλήματος, σε τοπικό και διεθνές επίπεδο, αφού η διάσωση του πλανήτη είναι ευθύνη όλων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

πνευματικα δικαιωματα

Εάν κάποιος συνάδελφος επιθυμεί να χρησιμοποιήσει αυτούσιο ή μέρος του υλικού που παρατίθεται σε αυτό το ιστολόγιο, παρακαλώ να με ενημερώσει στέλλοντας μήνυμα στο ηλεκτρονικό μου ταχυδρομείο. (valentina.saltet@gmail.com).

Θεωρώ αυτονόητο ότι ο σεβασμός προς την επιστήμη της Φιλολογίας και η επαγγελματική μας αξιοπρέπεια, δεν επιτρέπουν την οικειοποίηση της πνευματικής εργασία οποιουδήποτε χωρίς να αναφέρεται η ταυτότητα του συγγραφέα και η προέλευση του υλικού.

Παρακαλώ να μην χρησιμοποιείται το αναρτημένο υλικό από φροντιστήρια.

Νοείται ότι το υλικό που έχει παραχθεί από τους συμβούλους Φιλολόγους στο ΥΠΠ μπορεί να χρησιμοποιηθεί ελεύερα από όλους.

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Αναγνώστες