Γιώργου Ιωάννου, +13-12-43 (διάγραμμα)

 Το διήγημα κινείται πάνω σε άξονες αντιθέσεων. Σας δίνεται το ακόλουθο διάγραμμα:


ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ
 



Σκηνή Α΄
Αφηγητής- αφήγηση
Άγραφο κείμενο
(παρελθόν-παρόν-μέλλον)
Σκηνή Β΄
Πρόσωπα
Τα αδέλφια του νεκρού
Ο αφηγητής - μάρτυρας των γεγονότων
Ο νεκρός αδελφός
Έλληνες τουρίστες
Συμβάν
Τελετουργικό
(Ανακομιδή των οστών)
Παρακολούθηση - μαρτυρία - μνήμες
Μαζική σφαγή στα Καλάβρυτα
Τυπικό τελετουργικό
Χαρακτηριστικά εξωτερικής δράσης
Σεμνότητα - σκηνικό ιεροτελεστίας - κινήσεις που αποδίδουν την οδύνη των προσώπων
Ακινησία – σεβασμός
(κάθεται στα γόνατά του γιατί νιώθει παρείσακτος και για να μην ενοχλήσει τους συγγενείς του νεκρού, δε μιλά)
Η αγριότητα της εκτέλεσης (κρανίο)
Το βλέμμα του παιδιού
Τυπικότητα - εκτέλεση «καθήκοντος» - ασέβεια -βεβήλωση του χώρου - περιέργεια – αποδοχή της προδοτικής φωνής
Εσωτερική δράση
Αληθινή - έντονη
-   Συναισθηματική συμμετοχή
-   Συγκίνηση
-   Οδύνη
-   Εσωτερικός θρήνος
Συγκίνηση - ενοχές – ντροπή
Αίσθημα του μη ανήκειν
Αναζήτηση στοιχείων ταύτισης με το νεκρό ήρωα
Συναισθήματα απέναντι στα πρόσωπα (συμπάσχει – θυμώνει)
Θάρρος - ψυχική δύναμη του αγοριού (κρανίο) - αθωότητα
Εμπάθεια – μίσος εκτελεστών
Οδύνη γυναικών
Αδιαφορία
Αίσθημα ικανοποίησης (τυχεροί)
Φόβος - ατομικισμός
Πολιτικός αμοραλισμός

Λόγος
Σιωπή – ελάχιστα λόγια
Εσωτερική φωνή
Τόνος εξομολογητικός
Ρεαλιστική καταγραφή των σκηνών
Υπαινιγμοί
Μοιρολόϊ
Η ερμηνεία των υπαινιγμών
Τυπική εξιστόρηση του γεγονότος
Έντονη συζήτηση
Προδοτική φωνή – απουσία φωνής αντίδρασης
Μνήμη
Βιώματα - πληγές
Ημερολόγιο - καταγραφή συμβάντων
Φύση
Επιλεκτική - επιφανειακή
Ατμόσφαιρα
Ιερή – κατανυκτική, προκαλεί δέος
 Ψυχική αναστάτωση
Δραματική
Βέβηλη - ασέβεια

Ανάλυση διηγήματος: Βαλεντίνα Δημητριάδου Σαλτέ, Φιλόλογος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Αναγνώστες