Λύσεις διαγωνίσματος 20/12/12 στο ΘΚ Καταναλωτισμός - Διαφήμιση

Version:1.0 StartHTML:0000000505 EndHTML:0000047406 StartFragment:0000005577 EndFragment:0000047370 SourceURL:file://localhost/Users/valentina/Documents/ergasies/Filologika/%CE%9D%CE%AD%CE%B1%20%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AC/%CE%94%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%BD%CE%AF%CF%83%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1/%CE%94%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%BD%CE%AF%CF%83%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1%202012-13/%CE%94%CE%B9%CE%B1%CF%86%CE%AE%CE%BC%CE%B9%CF%83%CE%B7%20solutions%20%CE%94%CE%B5%CE%BA.%202012.doc
ΛΥΣΕΙΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΟΣ ΣΤΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Λύκειο Απ. Πέτρου και Παύλου, Α Τετράμηνο, 20/12/2012
Καθηγήτριες: Ευγενία Μητροπούλου, Άντρη Μελκή, Βαλεντίνα Σαλτέ

Μέρος Α: Αδίδακτο κείμενο, (Π. Μπουκάλας, Διαφημίζομαι άρα υπάρχω)  (μονάδες 20)

Α1.    Να γράψετε περίληψη του κειμένου σε 120 λέξεις περίπου. (μονάδες 8)
1.     Διαπίστωση ότι τα κανάλια έχουν ως συμφωνημένη πολιτική να κάνουν διαφημιστικό διάλειμμα ταυτόχρονα, κατ’απαίτηση των διαφημιζομένων και των εταιρειών (νόμος της αγοράς) ώστε να μην μπορεί ο τηλεθεατής να αποδεσμευτεί από τις διαφημίσεις αλλάζοντας κανάλι.                                                                         (2 μονάδες)
2.     Το τηλεοπτικό πρόγραμμα είναι το περιτύλιγμα των διαφημίσεων / Η διαφήμιση αποτελεί στην ουσία το αυθεντικό περιεχόμενο του τηλεοπτικού προγράμματος.
Τεκμηρίωση: Δεν τηρούνται οι νόμοι που διέπουν τα διαφημιστικά διαλείμματα, διακόπτονται οι ειδήσεις, ενώ ακόμη και στα έντυπα ΜΜΕ η αρθρογραφία απλώς ντύνει τις διαφημίσεις.                                                                                            (2 μονάδες)
3.     Η διαφήμιση πέρα από τη συνήθη αγορά διαμορφώνει και την αγορά ιδεών. Οι τεχνικές της επηρεάζουν ποικιλότροπα το κοινό που υιοθετεί τα πρότυπα και τις αξίες που του προβάλλει.                                                                                        (2 μονάδες)

Δομή, συνδετικές λέξεις και έκφραση:                                                            (2 μονάδες)
Αντιγραφή από το κείμενο: δίνονται μέχρι 4 μονάδες
Υπέρβαση αριθμού λέξεων: αφαιρείται 1 μονάδα για κάθε 30 λέξεις

Α2.    (α) Παρά τον οξύ ανταγωνισμό που επικρατεί ανάμεσα στα τηλεοπτικά κανάλια, στο θέμα της προβολής των διαφημίσεων φαίνεται, κατά το συγγραφέα, να ακολουθείται μια «εναρμονισμένη πολιτική». Ποια είναι η πολιτική αυτή, πού οφείλεται και πού στοχεύει;                                                                               (μονάδες 3)
Ποια είναι η πολιτική αυτή; Εννιά στις δέκα φορές, όταν ένα κανάλι κάνει διαφημιστικό διάλειμμα (κάνει «μπρέικ» για διαφημίσεις), σχεδόν όλα τα υπόλοιπα, και οπωσδήποτε τα ιδιωτικά, κάνουν το δικό τους (διαφημιστικό διάλειμμα).
Πού οφείλεται; Ο σχεδόν απόλυτος συγχρονισμός είναι αποτέλεσμα της απαίτησης των διαφημιζομένων και των εταιρειών που αναλαμβάνουν την προβολή τους.)
Πού στοχεύει; Στην παγίδευση του τηλεθεατή μέσα στις διαφημίσεις των καναλιών με τρόπο που να μην του δίνεται κανένα περιθώριο διαφυγής. (Για να αποφευχθεί το ενδεχόμενο αποπαγίδευσης του τηλεθεατή από τη διαφημιστική σαγήνη, συμφωνείται και επιβάλλεται ο «νόμος της αγοράς» και προκύπτει έτσι η ταυτόχρονη διακοπή για την παρουσίαση των διαφημιστικών σποτ. Πιθανόν ο τηλεθεατής να πατήσει το κουμπάκι την ώρα που πέφτουν οι συνήθεις διαφημίσεις, ώστε να δει τι παίζεται στους άλλους διαύλους, να αρπάξει μια εικόνα από δω, τρεις λέξεις από κει και να «σχηματίσει άποψη». Υπάρχει λοιπόν ο κίνδυνος να ερεθιστεί ο τηλεθεατής από κάτι (από έναν καβγά, μια ταινία, ένα ντοκιμαντέρ) και να κολλήσει στη δεύτερη ή την τρίτη επιλογή του, παρατώντας το κανάλι που αρχικά έβλεπε.)

(β)     «Δεν διαμορφώνουν βέβαια μόνο τη συνήθη αγορά οι διαφημίσεις× επηρεάζουν και την αγορά των ιδεών.»
Χρησιμοποιώντας την πιο πάνω θέση ως θεματική περίοδο, να γράψετε μία ολοκληρωμένη παράγραφο 60-80 λέξεων, που να περιλαμβάνει όλα τα δομικά στοιχεία. Μπορείτε να αναπτύξετε την παράγραφό σας με όποιο τρόπο επιλέξετε. Μπορείτε επίσης, εάν θέλετε, να αξιοποιήσετε και ιδέες από το κείμενο.                                                            (μονάδες 4)
Λεπτομέρειες – τεκμηρίωση θέσης με όποιον τρόπο ανάπτυξης επιλέξει ο μαθητής: 3 μονάδες
Κατακλείδα: 1 μονάδα (Εάν δεν υπάρχει κατακλείδα, η μονάδα αφαιρείται)
Απλή αντιγραφή φράσεων από το κείμενο: Δίνεται μόνο μία μονάδα

Α3.    (α) Ποια άποψη διατυπώνει ο συγγραφέας στη δεύτερη παράγραφο;
Στην πραγματικότητα το όλο τηλεοπτικό πρόγραμμα δεν είναι παρά το περιτύλιγμα για το αυθεντικό περιεχόμενο: τις διαφημίσεις. Όλα τα «σοβαρά» ή τα σοβαροφανή, οι παραγωγές, οι εκπομπές, τα δελτία κ.λ.π., είναι το σχήμα μέσα στο οποίο θα χωρέσουν οι διαφημίσεις και αποτελούν το πρόσχημά τους.                                                                         (μονάδες 2)

(β) Να δώσετε έναν τρόπο και το αντίστοιχο μέσο πειθούς που χρησιμοποιεί για να τη στηρίξει. Να τεκμηριώσετε την απάντησή σας με στοιχεία από το κείμενο.
(μονάδες 3)
Τρόπος πειθούς: Επίκληση στη λογική (1 μονάδα)
Μέσο πειθούς: Τεκμήρια (0.5 μονάδα): Παραδείγματα (0.5)
Τεκμηρίωση: 2 παραδείγματα Χ 0.5 μονάδα
-       Πρώτον, δεν τηρείται σχεδόν κανένας από τους νόμους που ρυθμίζουν τη χρονική διάρκεια των διαφημιστικών διαλειμμάτων.
-       Δεύτερον, ακόμα και τα δελτία ειδήσεων διακόπτονται πια για να προβληθούν διαφημίσεις.
-       Τρίτον, κι εμείς, οι άνθρωποι των έντυπων μέσων, είναι πολλές φορές που νιώθουμε ότι τα γραπτά μας είναι το ντύμα των ένθετων διαφημιστικών φυλλαδίων, τα οποία μάλιστα αρκετές φορές παύουν να είναι ένθετα και υποδύονται την πρώτη ή την τελευταία σελίδα μιας εφημερίδας.
ή          Παραδείγματα τηλεοπτικών προγραμμάτων: παραγωγές, εκπομπές, δελτία
ή          Πορίσματα μελετών / μελετητών

ΜΕΡΟΣ Β: ΓΛΩΣΣΑ                                                                                      (μονάδες 10)
Β1.    Συνώνυμα:                                                                                            (μονάδες 4)
-      ανία: πλήξη, βαρεμάρα, βαριεστημάρα, αθυμία
-      σαγήνη:  γοητεία, μαγεία, έλξη (όχι ελκυστικότητα)
-      εφήμερα: πρόσκαιρα, παροδικά, προσωρινά
-      επιμέλεια : φροντίδα, ενδιαφέρον, μέριμνα, προσοχή, ζήλος
Β2.      Αντίθετα:                                                                                             (μονάδες 2)
-       δεσμεύουν:αποδεσμεύουν, ελευθερώνουν, απελευθερώνουν, αφήνουν, απαλλάσσουν
-       αυθεντικό: πλαστό, πλασματικό, ψεύτικο, φτιαχτό, επίπλαστο, κίβδηλο, νόθο, κάλπικο, τεχνητό
Β3.      Παράγωγα:                                                                                        (μονάδες 4)
ΡΗΜΑ
ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ
ΕΠΙΘΕΤΟ
επιβάλλεται
η επιβολή
η επιβλητικότητα
επιβλητικός, -ή, -ό
επιβλητέος, -α, -ο
κρυβόμαστε
η κρύπτη
ο κρυψώνας
το κρύψιμο
κρυπτός, -ή, -ό
κρυφός, -ή, -ό
εισάγουν
η εισαγωγή
ο εισαγωγέας
εισαγωγικός, -ή, -ό
εισακτέος, -ή, -ό
εισάξιμος, -η, -ο
συνηθίζουν
η συνήθεια
συνήθης, -ης, σύνηθες


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναγνώστες