Το διήγημα κινείται πάνω σε άξονες αντιθέσεων. Σας δίνεται το ακόλουθο διάγραμμα:
ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ
Σκηνή Α΄
|
Αφηγητής- αφήγηση
|
Άγραφο κείμενο
(παρελθόν-παρόν-μέλλον)
|
Σκηνή Β΄
| |
Πρόσωπα
|
Τα αδέλφια του νεκρού
|
Ο αφηγητής - μάρτυρας των γεγονότων
|
Ο νεκρός αδελφός
|
Έλληνες τουρίστες
|
Συμβάν
|
Τελετουργικό
(Ανακομιδή των οστών) |
Παρακολούθηση - μαρτυρία - μνήμες
|
Μαζική σφαγή στα Καλάβρυτα
|
Τυπικό τελετουργικό
|
Χαρακτηριστικά εξωτερικής δράσης
|
Σεμνότητα - σκηνικό ιεροτελεστίας - κινήσεις που αποδίδουν την οδύνη των προσώπων
|
Ακινησία – σεβασμός
(κάθεται στα γόνατά του γιατί νιώθει παρείσακτος και για να μην ενοχλήσει τους συγγενείς του νεκρού, δε μιλά) |
Η αγριότητα της εκτέλεσης (κρανίο)
Το βλέμμα του παιδιού
|
Τυπικότητα - εκτέλεση «καθήκοντος» - ασέβεια -βεβήλωση του χώρου - περιέργεια – αποδοχή της προδοτικής φωνής
|
Εσωτερική δράση
|
Αληθινή - έντονη
- Συναισθηματική συμμετοχή
- Συγκίνηση
- Οδύνη
- Εσωτερικός θρήνος
|
Συγκίνηση - ενοχές – ντροπή
Αίσθημα του μη ανήκειν
Αναζήτηση στοιχείων ταύτισης με το νεκρό ήρωα
Συναισθήματα απέναντι στα πρόσωπα (συμπάσχει – θυμώνει)
|
Θάρρος - ψυχική δύναμη του αγοριού (κρανίο) - αθωότητα
Εμπάθεια – μίσος εκτελεστών
Οδύνη γυναικών
|
Αδιαφορία
Αίσθημα ικανοποίησης (τυχεροί)
Φόβος - ατομικισμός
Πολιτικός αμοραλισμός
|
Λόγος
|
Σιωπή – ελάχιστα λόγια
|
Εσωτερική φωνή
Τόνος εξομολογητικός
Ρεαλιστική καταγραφή των σκηνών
Υπαινιγμοί
Μοιρολόϊ
|
Η ερμηνεία των υπαινιγμών
|
Τυπική εξιστόρηση του γεγονότος
Έντονη συζήτηση
Προδοτική φωνή – απουσία φωνής αντίδρασης
|
Μνήμη
|
Βιώματα - πληγές
|
Ημερολόγιο - καταγραφή συμβάντων
|
Φύση
|
Επιλεκτική - επιφανειακή
|
Ατμόσφαιρα
|
Ιερή – κατανυκτική, προκαλεί δέος
|
Ψυχική αναστάτωση
|
Δραματική
|
Βέβηλη - ασέβεια
|
Ανάλυση διηγήματος: Βαλεντίνα Δημητριάδου Σαλτέ, Φιλόλογος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου