Δείγμα επίσημης επιστολής με ασκήσεις


Ανοιχτή επιστολή προς τον Υπουργό Παιδείας[1]

Έντιμε κύριε Υπουργέ,

Γιώργου Σεφέρη, Σαλαμίνα της Κύπρος, ερωτήσεις



1.         Με ποιες ιστορικές περιπέτειες της ανθρωπότητας, του Ελληνισμού, και ιδιαίτερα της Κύπρου, συνδέεται το ποίημα.
2.         Να εντοπίσετε και να εξηγήσετε τα στοιχεία της ύβρεως, της νέμεσης και της κάθαρσης / το σχήμα «ύβρις – τήσις – κάθαρση» στο ποίημα.
3.         Να εντοπίσετε και να εξηγήσετε το στοιχείο της «Άτης» στο ποίημα.
4.         Ποια στάση υποδηλώνεται απέναντί στους «φίλους του άλλου πολέμου» στο ποίημα; Να αιτιολογήσετε την απάντησή σας με αναφορές σε στίχους του ποιήματος.
5.         Ποια είναι η σχέση της προμετωπίδας με το ποίημα; Εξηγήστε.            ή
Γιατί, κατά την άποψή σας, ο Σεφέρης αναφέρεται στους Πέρσες, σε ένα ποίημα που γράφει κατά την πρώτη επίσκεψή του στην Κύπρο;
6.         Να σχολιάσετε τον τίτλο «Σαλαμίνα της Κύπρος», συνδέοντάς τον με το περιεχόμενο του ποιήματος.
7.         Να εντοπίσετε τις ποιητικές ενσωματώσεις / τις διακειμενικές αναφορές και να σχολιάσετε το ρόλο τους στο ποίημα.
8.         Να εντοπίσετε δύο δισημίες και να τις σχολιάσετε.
9.         Το ποίημα μας μεταφέρει συνειρμικά στο ιστορικό - πολιτισμικό παρελθόν της Κύπρου. Τεκμηριώστε.
10.     Να εντοπίσετε τις αναφορές στην ελληνική επανάσταση και να εξηγήσετε το ρόλο τους.
11.     Να δώσετε δύο τεχνικές που χρησιμοποιεί ο Σεφέρης στο ποίημα και να τις εξηγήσετε.
12.     Στο ποίημα «Σαλαμίνα της Κύπρος» ο Σεφέρης προμηνύει την απόδοση δικαιοσύνης στην Κύπρο. Να τεκμηριώσετε την πιο πάνω θέση και να αναφέρετε τις πηγές της αισιοδοξίας του.
13.     Να σχολιάσετε τις δύο αντιθετικές φωνές που διαλέγονται στο ποίημα.
(- Τώρα καλύτερα να λησμονήσουμε
… και - Ναι, όμως…)
14.     «Στο ποίημα συνυπάρχουν στοιχεία της χριστιανικής και της αρχαίας ελληνικής θρησκείας, τα οποία οδηγούν από κοινού σε μια αισιόδοξη προοπτική.» Τεκμηριώστε.

Οι νέες προκλήσεις στο χώρο της εκπαίδευσης


της Ελένης Στεφάνου, από την εφ. “Το Βήμα”

Διαγώνισμα Λογοτεχνίας: Καβάφης - Ελύτης


Α΄Τετράμηνο – 31/10/2011 

Διαγώνισμα 7/11/11 Θ.Κ. Παιδεία Εκπαίδευση


Άγνωστο κείμενο:
Φ. Κ. Βώρου, Κοινωνία της Γνώσης και εκπαιδευτικές - παιδαγωγικές επιπτώσεις

Απαντήσεις διαγωνίσματος ΕΕ - Νοέμβριος 2011

Διασκευή κειμένου, ασκήσεις και απαντήσεις: Βαλεντίνα Σαλτέ, Φιλόλογος

Μέρος Α: Αδίδακτο κείμενο                                                            (μονάδες 20)
Φ. Κ. Βώρου, Κοινωνία της Γνώσης και εκπαιδευτικές - παιδαγωγικές επιπτώσεις

Κ.Π. Καβάφη, Πάρθεν και Ο. Ελύτη, Άξιον Εστί


Οδ. Ελύτη, άσμα δ΄
[...]
Πάρθηκεν από μάγους το σώμα του Μαγιού
[...]

Ερωτήσεις στο Άξιον Εστί του Οδυσσέα Ελύτη


Οδυσσέα Ελύτη, Άξιον Εστί
-        Σε ποια ιστορικά γεγονότα παραπέμπει η όλη ποιητική αφήγηση; ή
-        Ποιο είναι το ιστορικό υπόβαθρο της ποιητικής σύνθεσης;

Ο Γιώργος Σεφέρης διαβάζει : Τελευταίος Σταθμός

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Αναγνώστες